fbpx

"לנשום" - תיעוד נדיר מתקופת הקורונה בישראל

זיו קורן


הרצאות אונליין

תקשורת עיתונות וספרות

תרבות

60 דקות

עברית, אנגלית

ללא הגבלה

תיאור ההרצאה

לאורך שנה שלמה תיעד זיו את ימי המגפה בארץ מכל זווית אפשרית – ברחובות הריקים, בסגרים ובהפגנות, במתחמי הבדיקות ובאתרי החיסונים, ובעיקר בחזית המגפה, היכן שהתרחשה הדרמה האנושית הגדולה מכול: מחלקות הקורונה והטיפול נמרץ בבתי החולים.

זיו היה הצלם הראשון בארץ שהורשה לתעד בתוך מחלקת קורונה סגורה בבית חולים, והיחיד שצילם בשנה זו בעשרה בתי חולים שונים. הוא תיעד מקרוב חולים, משפחות ואנשי צוות, באופן יומיומי וללא מחיצות, ברגעים מרגשים שבחלקם הגדול נעלמו מעין הציבור. קורן והמצלמה שלו היו שם בכל רגע, מנציח חולים מונשמים בשעותיהם האחרונות, צוותי רפואה וסיעוד מותשים, רגעי הודיה של מחלימים שהתאוששו ודמעות אושר של בני משפחה שקיבלו את יקיריהם בחזרה.

חלק מהתמונות שבספר התפרסמו בעיתונים ובמגזינים מהידועים בעולם, וההד שיצרו הניע מהלך עולמי של הכנסת קרובי משפחה לפרידות מיקיריהם בתוך לב המאפליה של הקורונה – המחלקות לטיפול נמרץ נשימתי.

"אם התמונה לא מספיק טובה, כנראה שלא היית מספיק קרוב" – אמר צלם המלחמות הנודע רוברט קאפה.
זיו קורן – "עם השנים למדתי שני דברים מרכזיים: האחד, להיות נוכח במקום הנכון ובזמן הנכון, כדי לתפוס את אותו שבריר שנייה, אותו "רגע מכריע". והשני, לתווך את הסיפור החזותי באופן שיאפשר לכל צופה לחוות את המציאות כמות שהיא, ללא פילטרים. זו הדרך היחידה לייצר צילום שנצרב בתודעה, שמחולל שינוי, שייכנס לזיכרון הקולקטיבי".

ספרו ה-20 של זיו, "לנשום", מאגד מעל 400 צילומים מתוך כרבע מיליון צילומים שצילם בתקופת הקורונה. הספר הוא אלבום צילומים של החיים בישראל בצל הקורונה, בחזיתות השונות ולאורך תקופה של יותר משנה – מחאות, סגרים, בדיקות, חגים, מחלקות הקורונה, פרידות, לידה, חיסונים ועוד.

המסר העיקרי של ההרצאה

זיו קורן בהרצאה מרתקת על ספרו 'לנשום', המכיל תיעוד של תקופת הקורונה בישראל.

כמה מילים על המרצה

זיו קורן הוא צלם דוקו ועיתונות עטור פרסים ובעל מוניטין בינלאומי, המתעד נושאים הומניטריים וחדשותיים בארץ ובחו"ל. בשלושת העשורים האחרונים הוא סיקר כמה מהאירועים הדרמטיים ביותר בעולם וקנה לו שם כאחד מצלמי הדוקו החשובים של ימינו.

זיו משמש כשגריר של CANON ומייצג בישראל את סוכנות הצילום האמריקאית  Polaris Images, עובד כצלם מערכת "ידיעות אחרונות" ומוביל מסעות צילום בעולם בשיתוף עם חברת "יומן מסע".

צילומיו מתפרסמים לאורך השנים בעיתונים ובשבועונים מהחשובים בעולם, זכו עד כה בכ-40 פרסים יוקרתיים, הוצגו בכ- 120 תערוכות בעשרות מדינות ומרוכזים ב- 21 ספרים שהוציא לאור.

בנוסף על עבודתו כצלם דוקו ועיתונות זיו קורן שופט בתחרויות צילום בינלאומיות, מרצה ומלמד בסדנאות ובאוניברסיטאות ברחבי העולם.

למידע נוסף על זיו קורן

    הזמנת הרצאה









    * שדות מסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


    קראתי ויש אישור לתנאים







    גלריית תמונות של זיו קורן

    גלריית וידאו של זיו קורן

    צילום: זיו קורן, הדס רוסו