fbpx

איך מביאים אל הבמה סיפור אמיץ על מסע מסביב לעולם?

ראיון עם רועי ג'ינג'י סדן

הסיפור של רועי סדן הוא לחלוטין סיפור של אמונה. אמונה שיצליח לעמוד במטרה שהציב, אמונה בכוחות נפשיים ופיזיים, אמונה ביכולת לקום ממשבר ולהמשיך בחיים. את ערכי האמונה האלו, יחד עם סיפורים מהמסע הארוך שערך ב-2011 ותכף נספר עליו, הוא מביא אל הבמה בהרצאה "המסע של החיים". כשחושבים על הערכים האלו, של אמונה בעצמך ובכוחות שלך, מבינים עד כמה זה המסע של החיים עבור כולנו, כל אחד במקומות שלו.

הסיפור של רועי, או ג'ינג'י כמו שחבריו מכנים אותו, שולח אותנו לספטמבר 2011, אז חזר רועי ממסע של ארבע וחצי שנים, במהלכן הקיף את העולם באמצעות אופניים. 42 מדינות שסיפקו לו הרפתקאות וסיפורים, שש יבשות שהכירו לו עולם והרבה הרפתקאות שנדמה שנכתבו על ידי סופר מתח ולא על ידי שבילי האופניים שבחר.

במשך המסע, שסוקר בתקשורת הישראלית והעולמית בהרחבה, בין היתר בזכות הסרטונים שצילם רועי תוך כדי תנועה, הוא עבר כמה אירועים מחוללים – שתי תאונות דרכים, התמודדות עם מלריה באפריקה, שוד והתמודדות עם תנאי מזג אוויר קיצוניים במקומות שונים אליהם הגיע עם האופניים.

ההרפתקאות האלו לא מנעו מרועי להתחיל לתכנן מסע נוסף לאחר שחזר ארצה. המטרה הייתה לחצות את צפון אמריקה באמצעות קייאק ולשבור את שיא גינס למסע הארוך ביותר בכלי השיט הזה.

כהכנה למסע, יצא רועי לצפון הודו לחצות מסלול שנחשב לגבוה בעולם, דרך שמגיעה לגובה של 5600 מטרים מעל פני הים. אחרי שהגיע לפסגה והתחיל לרדת בחזרה למטה, הידרדר מההר, איבד את הכרתו וניצל במבצע שבו היה מעורב הצבא ההודי.

לאחר לא מעט בעיות בדרך, הועבר לאשפוז בישראל ולאחריו לשיקום של כמה חודשים בתל השומר. הפציעה הקשה, שכללה ניקוב של הריאה, שבירת צלעות, ריסוק עצם הבריח והקרסוליים ופגיעת ראש, לא גרמה לו לאבד את התקווה שיום יבוא ויקיף את העולם השנית.

אחרי שיקום של חודשים רבים, הוא בהחלט חוזר להתאמן ועל הדרך מספר את הסיפור שלו בהרצאה מרגשת ומלאת מוטיבציה ועוצמה שהמסר שלה ברור – לכל אחד מאיתנו יש יכולות ועם עבודה קשה ואמונה בעצמנו – נוכל להגיע ולהגשים את החלומות שלנו.

שאלנו את רועי כמה שאלות על בניית ההרצאה והתגובות שהוא מקבל:

איך בחרת מתוך כל כך הרבה סיפורי דרך שצברת במהלך המסעות שלך מה להכניס ולכלול בתוך ההרצאה?

"לשמחתי יש הרבה סיפורים מכל העולם שאפשר לשתף. בשיחה שלפני כל הרצאה אני מקשיב למי שמזמין אותי, בודק ומבין מי הקהל, מה הגילאים ומה מטרת האירוע כדי לבחור את הסיפורים והתובנות המתאימות מתוך כל הסיפורים שאני יכול לספר ולהביא איתי להרצאה".

 המסר החשוב ביותר מבחינתך שאותו רצית להעביר באמצעות ההרצאה?

"המסר הוא שצריך לחלום אבל להיות מוכנים לנפילה ,לקום ולנסות לחזור להיות מי שהייתי לפני ההתרסקות".

מה למדת על עצמך ועל החוויות שעברת במהלך מסע האופניים תוך כדי העבודה על ההרצאה עצמה?

"יוצא לי כל הזמן לחדד את ההרצאה עם מסרים שבאים מהמסעות האחרונים שהייתי בהם. אני מגלה איך כל מסע משנה את נקודת המחשבה שלי על החיים ולכן במהלך העבודה על ההרצאות אני כל הזמן מגלה דברים חדשים. הסרטים שעורכים להרצאה מביאים בצורה ראויה את המסעות בעולם ובבית חולים ובכל פעם אני לומד על הסיפור שלי עוד באמצעותם ובאמצעות התגובות של הקהל".

ספר לנו על תגובות מיוחדות שקיבלת ממשתתפים בהרצאה?

"התגובות של האנשים שמגיעים לשמוע את הסיפור שלי זו מתנה, המתנה שלי בחיים. בכל פעם אומרים לי שאני הופך להיות חלק מהמסע של אחרים בחיים שלהם, דרך הסיפור שלי. אני מתמלא בשמחה כשאני שומע את התגובות האלו".

מי קהל היעד של ההרצאה לדעתך?

"הקהל מגוון ומשתנה כל הזמן. מילדים בבתי ספר ועד לאנשי הייטק, מנהלים בכירים ואפילו מנהלי חשבונות. המסע שלי והתובנות ממנו מדברים לרוב האנשים" .

את ההרצאה של רועי ג'ינג'י סדן תוכלו להזמין דרכנו – כל הפרטים מחכים לכם כאן: https://www.speaxit.co.il/lecture/המסע-של-החיים/

 

תגיות: