fbpx

למכירה: הכובע של היטלר

אלעד שמחיוף


הרצאות אונליין

חדשנות ובינה מלאכותית

תקשורת עיתונות וספרות

60 דקות

עברית, אנגלית

ללא הגבלה

תיאור ההרצאה

בשנת 2019 נערכה בגרמניה מכירה פומבית שבה הוצעו למכירה פריטים שהיו שייכים לאדולף היטלר.
הייתי העיתונאי העולמי היחיד שהוזמן לבקר בבית המכירות, החזקתי את כובע המגבעת ששימש את היטלר בזמן שהשתלט על הגרמניה, את שמלת הקוקטייל שלבשה בת הזוג שלו אווה בראון, עותק חתום ומהודר של מיין קאמפ, וכלוב ציפורים מכסף שהעניק במתנה לבכיר המפלגה על הולדת הבת. שוחחתי ארוכות עם מנהל בית המכירות ועם קונים פוטנציאלים, למדתי את ההיסטוריה של הפריטים, ואת ההליך הקפדני והמדוקדק שנלווה למכירה מהסוג הזה.
היו שם מאות פריטים, והסכום הכולל נאמד במיליונים רבים. הקהילה היהודית סערה ודרשה לבטל את המכירה. סיימתי את הביקור ושעות אחר כך קיבלתי שיחת טלפון ששינתה את הכל.

בהרצאה נעניק הצצה נדירה לתעשיית הענק של סחר בפריטים נאצים ואנטישמיים, וזיוף של חפצים שלכאורה היו שייכים לקורבנות יהודים של השואה.
סחר שמגלגל עשרות מיליונים בכל שנה ומתרחש לא רק במחשכים אלא גם בכמה מבתי המכירות היוקרתיים והנחשבים בעולם ואפילו באמזון. האם זו דרך להנציח וללמוד על העבר כמו שטוענים מארגני המכירות, או הזדמנות לתומכי הנאציזם לבנות את מחדש את התנועה הגזענית?

משפט מנצח

תעשיית הענק של סחר בפריטים נאצים ואנטישמיים – דרך להנציח את העבר או הזדמנות לחידוש ובניית התנועה הגזענית?

המסר העיקרי של ההרצאה

תעשיית הסחר בפריטים נאצים וחפצים מהשואה מגלגלת עשרות מיליוני דולרים ומאיימת לבנות תנועה אנטישמית חדשה

כמה מילים על המרצה

אלעד שמחיוף הוא שליח חברת החדשות לאירופה ואחד מהעיתונאים הבולטים והמוכרים בישראל.

אלעד החל את דרכו בתקשורת כחייל בגלי צה"ל. עם שחרורו הצטרף לחברת החדשות ומילא בה מגוון רחב של תפקידים ביניהם עורך תוכניות, מגיש מבזקים ומהדורות, כתב מגזין וכתב לענייני כלכלה.

מאז 2013, משמש כשליח החברה באירופה וחי בלונדון. במהלך שליחותו סיקר בהרחבה את מגפת הקורונה, פיגועי דאע"ש, הברקזיט, חיי הקהילות היהודיות, סקנדלים במשפחת המלוכה ושורה ארוכה של נושאים וחשיפות בלעדיות.

ב2021, אלעד היה ממייסדי הפודקאסט ״אחד ביום״, שאותו הוא גם מגיש. בתוך שבועות ספורים הפך לפודקאסט המואזן והפופולארי בישראל, שעד היום ממשיך לשבור שיאי האזנה.

למידע נוסף על אלעד שמחיוף

    הזמנת הרצאה









    * שדות מסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


    קראתי ויש אישור לתנאים







    גלריית תמונות של אלעד שמחיוף

    גלריית וידאו של אלעד שמחיוף