fbpx

מה הסיפור שלך? סמינר כתיבה והשראה יומי

עומר ברק ורענן שקד

סדנה

מוטיבציה והשראה

תקשורת עיתונות וספרות

שיווק מכירות והצגה עצמית

4 שעות

עברית

ללא הגבלה

תיאור הסדנה

סיפור. זה כל הסיפור.
כן, המילה עצמה הפכה כמעט נדושה, אבל לא נגזים אם נאמר שהכישרון לספר סיפורים – לפני הכל על עצמנו – היא כיום כלי העבודה החשוב והשימושי מכולם. והיכולת שלנו – כפרטים וכארגונים – לבדל את עצמנו, לספר את עצמנו ולהציג את עצמנו בצורה הטובה, המרתקת והייחודית ביותר תשפיע לא מעט (ולמעשה תקבע לגמרי) את התקדמותנו והצלחתנו.

זו לא תחושת-בטן או אמירה ריקה. מילים – והחיבור ביניהן – הן כיום כלי חיוני מאי-פעם. אם בשנת 2,000 צרך אדם מערבי ממוצע כ-8,350 מילים ביום, כיום הוא כבר צורך לא פחות מ-100,500 מילים ביום. זו קפיצה מדהימה שהכתיבה התפוצצות המידע בעידן הדיגיטלי, וכל המידע הזה מתחרה, בכל זמן נתון, על דבר אחד בלבד: תשומת לב.

3.3 מיליון פוסטים עולים לפייסבוק בכל דקה, שבמהלכה נשלחים 287,000 מיילים ברחבי הגלובוס. באותו פרק-זמן ממש נשלחות 67 מיליון (!) הודעות וואטסאפ. 668,000 ציוצים מוצאים את דרכם לרשת, 84,702 פוסטים באינסטגרם, וכל זה קורה בדקה אחת על הפלנטה, כל דקה, 24 שעות ביממה.

המסקנות ודאיות: מילים הן כלי העבודה המרכזי והחיוני מכולם. לא פחות מיכולותינו המקצועיות, אנחנו נמדדים כיום בפרופילים ברשתות החברתיות והמקצועיות, ביכולת להיות קצרים ורהוטים (ובו-זמנית, אם אפשר, אישיים) בדואר האלקטרוני, ביכולת שלנו לעניין בקבוצת הווטסאפ המשרדית, וכמובן ביכולתנו לתרום לארגון ולייצג אותו בשלל המדיות החברתיות וגם בפרזנטציות וכנסים.

המפתח לשליטה במילים הוא אחד: להפוך אותן לשלנו. להעביר אותן דרך הפריזמה האישית. דרך הסיפור שלנו, הפרסונה שלנו, המיתוג שלנו. להיות מסוגלים לקחת את המידע שברצוננו להעביר, ולגרום לו לייצר אימפקט רגשי. דרכנו.

אז מה הסיפור שלך? מה הסיפור של התפקיד שלך? מה הסיפור של הארגון שלך? איך הופכים כל סיפור חיים, בנאלי ורגיל ככל שנדמה לנו שהוא, למשהו שירתק אלפי אנשים?

זה בדיוק תחום ההתמחות של רענן שקד ועומר ברק, מי שהפכו את הכתיבה על חייהם למקצוע. במסגרת הרצאה \ סדנא  (יכולה להימשך בין שעתיים לארבע שעות), ייגעו השניים בנושאים הבאים:

  • מהם שלושת המפתחות שהופכים כל סיפור לסיפור מרתק – ואיך מחברים אותם ליצירת סיפור אישי מוצלח?
  • איך מספרים סיפור כמו שצריך, ומה הופך סיפור לסיפור טוב באמת.
  • למה יש דמויות שמרתקות אותנו, דמויות שמשעממות אותנו – ואיך אנחנו הופכים לגרסה המעניינת ביותר של עצמנו?
  • איזה אינסטינקט אנושי בסיסי מונע מאיתנו להפוך למספרי סיפורים מעולים – ואיך מנטרלים אותו?
  • איך יודעים איזה נושא יעניין את הקהל, ואיך מוצאים נושאים כאלה ללא הגבלה?
  • מה התפקיד שלנו ככותבים אישיים וכמספרי סיפורים, ואיך הופכים אותו לכלי עבודה?

 

המסר העיקרי של הסדנה

עומר ורענן יחשפו סודות מחדרי העבודה שלהם, יספרו על מאחורי הקלעים של טקסטים שהפכו ללהיטים, ובעיקר ייתנו כלים מעשיים שכל משתתף יוכל להתחיל ליישם בכתיבתו באופן מיידי.

כמה מילים על המרצה

עומר ברק

סופר יוצר עיתונאי ותסריטאי. שימש ככתב בעיתונים ומגזינים רבים בארץ וכתבותיו פורסמו בין היתר ב״בלייזר״, ״7 ימים״, ״7 לילות״, ״המוסף לשבת״, ״24 שעות״, ״רייטינג״, ״עכבר העיר״ וכן במדור הספורט של ״ידיעות אחרונות״.

בפברואר 2017 הוציא לאור את רומן הביכורים "לחוץ חתונה" בהוצאת מודן אשר זכויות העיבוד לטלוויזיה וההסרטה נרכשו עוד טרם יצא לאור והספר נכנס במהרה לרשימת רבי המכר.

בימים אלו הוא מנחה סדנאות כתיבה ומשמש ככתב ״7 ימים״ ובעל טור אישי "משתדרג" בידיעות אחרונות.

רענן שקד

רענן הינו עורך, עיתונאי, תסריטאי וסופר ישראלי. שימש עורך מוסף "24 שעות" של ידיעות אחרונות, מבקר טלוויזיה וכיום הוא כותב ראשי ובעל טור במוספים "7 ימים" ו- "7 לילות", מפרסם כתבות מגזין בכל מדורי העיתון ומנחה הסדנא וסדנת ההמשך "לכתוב את עצמי". רענן התמחה בכתבות מגזין ארוכות, בראיונות ובכתיבה אישית שנונה ולא שגרתית. רענן השלים תואר שני בניו יורק, שימש שליח "מעריב" בעיר ועבד גם ברשת CNN, בטרם חזר לישראל והצטרף לצוות ההקמה של אתר Ynet מבית ידיעות אחרונות. לאחר שהאתר עלה לאוויר, הקים וערך שקד את אשכול התרבות של האתר, ומשם המשיך לעיתון-האם עצמו. מלבד עיתונות, שקד פירסם שלושה ספרים ("החלום האמריקאי: מדריך למשתמש", "ועכשיו להתחתן", "תגיד אבא"), יצר את סדרת הטלוויזיה "בלתי הפיך", והוא מגיש בגל"צ מדי שבוע את "המילה האחרונה".

 

למידע נוסף על עומר ברק ורענן שקד

    הזמנת הרצאה









    * שדות מסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


    קראתי ויש אישור לתנאים







    גלריית תמונות של עומר ברק ורענן שקד

    1. הרצאות וסדנאות
    2. מה הסיפור שלך? סמינר כתיבה והשראה יומי