fbpx

על גבורה נשית אמיתית ב-TedXJaffa

עוצמה נשית מסביב לעולם

החודש האחרון אפשר לנו מרווח נשימה שעזר לנו לאסוף את שברי ההתרגשות שעדיין איתנו ולסכם את אחד האירועים המעניינים והחשובים ביותר שליווינו ב-Speaxit. איריס יוגב, שותפה בחברה, נבחרה ללוות את פרויקט TedXJaffa ולעמוד בראש צוות יחסי הציבור והשיווק של האירוע, שהתקיים בתחילת דצמבר וריכז הרצאות מרתקות של דוברות שלכל אחת מהן סיפור גבורה משלה.

האירוע, שהופק ביוזמתן של לבנת בן נון וגליה קוקיירמן, היה רגע השיא של חודשים ארוכים בהם היינו שם, עם המרצות, עם הסיפורים ועם הרגשות שצפים בכל פעם שאחת המרצות עמדה על הבמה, דיברה והתכוננה. כשזה קרה "בשידור חי", הבנו עד כמה עוצמתי יכול להיות סיפור, כשהוא מסופר כאילו בארבע עיניים, אבל בעצם לעולם כולו.

עוצמה נשית מסביב לעולם

האירוע המקומי הביא אל הבמה נשים רבות שייצגו את הכוח הבלתי מעורער שכל אחת מאתנו אוחזת ביניהן יעל דקלבאום, שושי ג'מבר, אנה לוקצקי, נוגה לבציון סדן, רינת שרצר ואחרות. אליהן הצטרף גם ד"ר נאדר בוטו. האירוע התקיים במקביל ליותר מ-140 אירועים דומים שהתקיימו באותו השבוע ברחבי העולם.

בין כל האירועים האלו היה נושא מחבר אחד – Sheroizm. חיבור בין המילה heroism ל-she שמהווה סימן מובהק לכך שהנשים מובילות היום את התחומים הכי מדוברים בעולם – מכלכלה דרך עיצוב ואופנה, מיזמות ועד חינוך, מטכנולוגיה ועד רוח.

מובילות את הדרך קדימה

את ה-S שבמילה המקורית החליפה האות Z, ממש כמו בתוכנת Waze, שמסמלת לפי מארגנות האירוע את הכיוון, ההובלה והדרך קדימה אל המטרה. הדוברות שנבחרו בישראל, כמו גם במדינות אחרות בעולם, עברו תהליך ארוך עד שקיבלו את הבשורה שהן הולכות לעמוד על הבמה.

אחרי הבחירה שנעשתה באמת בפינצטה, התכנסו לאירוע אחד שכלל סבב הרצאות קצרות, כמיטב המסורת של TED, והגיעו מתחומים כמו כלכלה, אדריכלות, ספרות, ספורט, מוזיקה, אופנה ועוד.

הרצאות מעוררות השראה

כחברה שמלווה באופן קבוע מרצים בתחומים שונים, בין היתר גם את הנשים המובילות בתחומן כאן בישראל, אנחנו יודעות עד כמה בניית הסיפור והצגתו בצורה המרתקת והייחודית ביותר על הבמה, משפיעה על המסר ועל התובנות שיגיעו מהקהל.

במשך חודשים ארוכים היינו שם בהכנות, כחלק מצוות משובח שעבד עם המרצות לגיבוש ההרצאות, לבניית הסיפור בצורה הנכונה ולהבאתו אל הבמה בדרך הכי אותנטית וייחודית להן.

התוצאה הסופית הייתה ערב נפלא של סיפורים, אישיים, חכמים, נוגעים ללב, סיפורים על הצלחות והכישלונות הקטנים בדרך אליהם, על דרך ועל התמדה בה, על יזמות חכמה ועל יצירתיות שהובילה להגשמת חלומות.

לכל אחת יש סיפור, לכל אחת יש במה ולנו יש את הזכות ללוות נשים מעוררות השראה בדרך אליה.