fbpx

סיכום ועידת החדשנות בישראל

אירוע עמוס בתובנות מרגשות

יש אירועים שגורמים לנו להרגיש כמה צעדים לקחנו קדימה מאז ש-Speaxit נולדה. כל צעד כזה הופך את העשייה למוחשית ואת האמונה בכוח של מרצה טוב, של הרצאה טובה, להעניק השראה ולחדש. בועידת החדשנות בישראל שנערכה בסוף אוקטובר 2018, הייתה לנו הזדמנות לפגוש את המילה הזו "חדשנות" ולהביט בה בעיניים.

אל הועידה, שלהפקתה היינו שותפים, הבאנו את אחת המנחות המובילות שלנו – דנה ויס, שחלקה את שרביט ההנחיה יחד עם מנחה נוסף ומוכשר שהבאנו, דרור גלוברמן. יחד, הם ליוו שורה של דוברים מרתקים, שהגיעו ממקומות שונים בעולם.

"אנחנו נכנסים לעולם חדש"

בין הדוברים היו סגן נשיא סין וואנג צ'י שאן, מנכ"ל גוגל לשעבר אריק שמידט, היזמית ג'ואנה שילדס – שהייתה שרת החדשנות הבריטית בעבר, דיוויד מרכוס – מבכירי פייסבוק ויו"ר עליבאבא, ג'ק מא ששיתף בכמה תובנות מרתקות על המהפכה הטכנולוגית.

"המהפכה הראשונה שחררה את הכוח הפיזי של האדם, המהפכה השנייה שחררה את המרחק, וזו המהפכה השלישית – ששחררה את המוח", אמר מא בכנס. "כל מהפכה טכנולוגית גורמת לזעזוע", הוסיף, "אנחנו נכנסים לעולם חדש".

הוא הוסיף שיש כרוניקה למהפכות טכנולוגיות – הראשונה גרמה למלחמת עולם אחת, השנייה למלחמה השנייה ואילו השלישית, זו שבאה עכשיו, היא מלחמה נגד עוני, מחלות וניכור.

אחד הדברים עליהם הצביע מא הייתה מערכת החינוך. הדרך היחידה, על פיו, להתמודד עם תופעות לוואי של המהפכה הטכנולוגית, היא לחנך את הדור הבא להתמודד עם השינויים הדרמטיים האלו. "מערכת החינוך צריכה להשתנות כך שתלמד ילדים לעשות דברים שאנשים יכולים לעשות ומכונות לא", אמר.

לזכור את פרס, לפגוש את פרס

מנכ"ל גוגל לשעבר, אריק שמידט, דיבר על ישראל כמדינה מובילה בחדשנות טכנולוגית ופיתות יזמויות. "זה מתחיל עם כשרון יוצא דופן והשכלה מצוינת וזה עובר דרך שירות צבאי שנותן יתרון", אמר, "ישראל צריכה לקחת על עצמה להיות מנהיגה עולמית בתחומים כמו מתמטיקה, בינה מלאכותית, רפואה ומחשוב. זה הבסיס לחדשנות בעשור הקרוב".

אחד הרגעים המרגשים בכנס התחבר גם לנאומו של שמידט, שהזכיר את הנשיא פרס ודיבר עליו כמי שהטווה חזון של חדשנות ופיתוח סטארטאפים בישראל.

הדוגמה הטובה ביותר לחדשנות בכנס הייתה יצירת ההולוגרמה של פרס, שהשתתף בכנס כהולוגרמה. את ההולוגרמה יצרו אנשי פיתוח מחברות הסטארטאפ VIVOTEXT ו-AUGMIND, שיצרו את דמותו הויזואלית של פרס והקליטו את קולו.

בקולו, כשהוא ניצב מול הדוברים, המנחים והאורחים מחו"ל, אמר פרס ז"ל: "בחזוני, מרכז פרס לשלום ולחדשנות הוא חלון ראווה של העתיד. מרכז של חלומות. מקום המבטא את השאיפה העמוקה למסור לדור הבא עולם טוב ומשופר יותר. העתיד מורכב מהחלומות של היום".

עבורנו, החיבור עם תחום החדשנות והטכנולוגיה הוא טבעי. אנחנו רואים בכל אחד ואחת מהמרצים שלנו מסר חדשני אחר, כל אחד בתחומו. אנחנו שמחים על שיתוף הפעולה עם מרכז פרס לשלום ומחכים לראות מה תוליד ועידת החדשנות של השנה הבאה.

 

תגיות: