fbpx

מה הופך הרצאה למעניינת?

בעידן שבו לכל אחד מאיתנו יש סיפור שצריך לצאת החוצה, אנחנו מוצפים בסדנאות ומגוון הרצאות שעוסקות בנושאים מגוונים. מתקשורת ועד אופנה, מפוליטיקה ועד הורות, מפסיכולוגיה ועד לניהול וארגון, אנחנו יכולים למצוא הרצאות כמעט בכל נושא, שמובאות אל הבמה על ידי המרצים הכי מוכרים בתחום וגם כמה כאלו שמפתיעים אותנו פעם אחר פעם.

ניסינו לחשוב מה החוט המקשר בין כל ההרצאות האלו, שמשאירות בנו רושם אמיתי ולענות על השאלה המורכבת הזו – מה הופך הרצאה למעניינת?

להביא את הסיפור שלך – בזווית חדשה

הסוד בהרצאה מעניינת הוא קודם כל הסיפור. כשאנחנו פוגשים מרצה בפעם הראשונה חשוב לנו להבין קודם כל מה הסיפור שלו. סיפור זה הרבה יותר מאסופה של עובדות, זה מכלול של תובנות ורגשות, של ערכים ושל דרך. זה המסקנות שנאספו ולוקטו בקפידה לאורך שנים, זה המסלול שהתחיל בקושי, המשיך באתגר ונגמר בשינוי גדול.

הרצאה מעניינת היא כזו שמביאה לבמה סיפור שאפשר להתחבר אליו, שאפשר ללמוד ממנו ושאפשר להתרגש ממנו.

הרצאה טובה לוקחת נושא גדול והופכת אותו לאישי וקטן

זו נשמעת עצה מוזרה – לקחת נושא גדול ואולי מאד פופולרי ולהפוך אותו לקטן, למיקרו ולא למאקרו. בעיננו, זו אחת הדרכים להפוך הרצאה למיוחדת ומרתקת.

במקום לספר על החיים בארץ מסוימת, לספר על המסע שעשינו אל תוך הארץ הזו ומה למדנו ממנו. במקום לדבר על פוליטיקה כמושג רחב, לתת במה לסיפורים הקטנים שיחד מוכיחים שמדובר בתחום מורכב. במקום לדבר על ניהול מזווית עליונה – של מומחה שקרא אינספור ספרים בנושא – להביא סיפורים קטנים של מנהלים גדולים אל הבמה – וכך לתת השראה.

לספר כמו שאף אחד אחר לא סיפר

אחד הדברים שהופכים הרצאה למעניינת הוא היכולת למצוא את הקול הייחודי לאותו מרצה. לא מספיק לדעת לעמוד על במה ולדבר, צריך קול ייחודי, עם שפה משלנו ומניירות משלנו, עם יכולת לתאר עובדות וסיפורים בדרך שלנו. צריך קול שהוא לא כמו של כולם. את זה אנו עושים יום יום עם המרצים שלנו, בונים איתם את ההרצאות ומביאים אותם להיות הכי אותנטיים שיש. זה מה שהקהל אוהב.

ככל שנחשוף את הסיפור בצורה ייחודית יותר, אישית יותר ואופיינית לנו ורק לנו – כך נרתק יותר אנשים, כך ההרצאה שלנו תהפוך להיות הרבה יותר מעניינת.

תגיות: