fbpx

איך אוצרים חוויה?

סיכום כנס המרצים הראשון ל 2019

בחודש מאי האחרון התקיים הכנס הראשון של Speaxit לשנת 2019 יחד עם A פורום וחברת צופית בו אנחנו לוקחים חלק כבר מספר שנים.

משתתפי הכנס הם מנהלי משאבי האנוש והרווחה מהארגונים והחברות הגדולים במשק – כולם בחיפוש אחר תוכן מעשיר, הרצאה חדשה או סדנת העשרה לעובדי הארגון. בתור אלו שמתפקידם להעשיר את העובדים, שואפים המנהלים להישאר מעודכנים לרחשי השינויים ולדאוג שהעובדים מועשרים בתכנים רלוונטיים לחיים האישיים לצד ההיבט המקצועי. בסופו של יום, כל ארגון, קטן כגדול, נשען על ההון האנושי שבו ולעיתים צריך לשמוע סיפור אישי של מישהו אחר – על קושי או הצלחה גדולה, על תרומה לאחר או עשייה עצמית על מנת שנצליח לפתוח את הלב ואת הראש לאותם נושאים מקצועיים כה חשובים.

עם הרף הזה שמוצב לנו אנו מתחילים את תהליך ליקוט ההרצאות כך שייווצר יום מעשיר, מרתק וגם קליל שיחכים ויפתח את הראש – עם המחשבה הזאת באמתחתנו – יצאנו לדרך.

דור ה -Y הם עובדי ה-עכשיו וכבר בשנים הקרובות יהיו אלו דור ה – Z שיאייש את מקומות העבודה. עידן ה"אני" כבר כאן – פיתוח עצמי, התקדמות, הגשמת חלומות והצבת יעדים – אלו הם הנושאים שמעניינים את רובנו. לא בכדי הכרזנו על כותרת הכנס "לחלום להעז להגשים". לתוך נושא מרתק זה אצרנו בקפידה הרצאות שמדברות על הפן האישי – הרצאות שעוסקות בסיפורים קטנים של אכזבות, הצלחות, קשיים והתמודדויות. הרצאות שיתנו מוטיבציה לעשיה אבל גם מקום למשברים, הרצאות שיספרו גם על האמת שמאחורי מקל הסלפי, הרצאות שידחפו קדימה ויתנו בוסט של מוטיבציה ל"אני".

והנה לכם התוצאה:

לינוי בר גפן – ללמוד לקום

לינוי היא עיתונאית מוערכת, מגישת טלוויזיה ושדרנית רדיו. תכניות בהגשתה זכו בשורת פרסים מרשימה. בנובמבר 2014 , נדמה היה שהחיים של לינוי ובן זוגה עלו על מסלול נפלא עד שברגע אחד הכל קרס. בהרצאתה סיפרה לינוי את סיפורה האישי על חיים שהתהפכו, מה כל אחד יכול ללמוד מזה כדי להתמודד בחייו שלו עם אירועים דרמטיים ובלתי צפויים ומה ניתן לעשות כדי להתכונן לאתגרים, גם כשהם נראים בלתי אפשריים.

אליסף פרץ – בדרכו שלו

זה סיפור על חושך ואור, על תקווה למרות השכול, ועל יזמות פורצת דרך ומעוררת השראה. אליסף איבד את שני אחיו אוריאל ואלירז קציני גולני בקרב. בהרצאה שמטלטלת בין חיוך לדמעה שזר אליסף את סיפורה של משפחתו בסיפור המדינה ועורר השראה בכל הסובבים אותו.

אבנר חודורוב – מאקורדיון לרוקנרול

אבנר חודורוב הוא יוצר, מוסיקאי, מלחין ונגן ישראלי. חבר בלהקת משינה, הנחשבת לאחת מלהקות הרוק החשובות והמצליחות בישראל. הרצאתו סיפר אבנר כיצד הוא יוצא למבחן קבלה בתלמה ילין עם ביטחון של ילד שאמרו לו כל החיים שאם רק ירצה יכבוש את העולם ו – לא מקבלים אותו. אבנר שיתף את הסיפור שלו עם עולם המוסיקה, על איך זה להיות 30 שנה משינה, על היצירה באפריקה, נתן הצצה לבית המוסיקלי בו גדל ונתן לנו טעימות של נגינה.

Driven by Success – שושי ג'מבר

בשנת 2015 שושי התחילה לעבוד בחברת הייטק כעובדת ניקיון. תוך שנתיים כבר כיהנה בתפקיד בכיר אשר היא מכהנת בו עד היום ואף נבחרה על ידי עיתון דה-מרקר לאחת מ 21 הנשים המשנות את פני ההיי-טק הישראלי.
שושי הרצתה באירוע Tedx jaffa women האחרון. בהרצאתה שושי סיפרה איך ללא ידע קודם וללא הנתונים החברתיים או הוויזואליים הצליחה לפרוץ כל מוסכמה חברתית.

שי גולדן – מאפס למאה

אחרי שבילה את שש השנים הראשונות בחייו בבית יתומים ואחר כך עבר מסכת חיים מדהימה ומסחררת, הפך שי גולדן לאחד העיתונאים המצליחים והמוכרים בישראל, לסופר של רבי מכר עטורי שבחים, למחזאי מצליח ולמגיש טלוויזיה יומי בערוץ 13. בהרצאתו סיפר שי עם המון הומור (ואפילו קצת ברומנית..) את סיפור חייו המרתק וגם את הסוד הפשוט, שנמצא בהישג ידו של כל אחד כיצד מתגברים ומתעצמים במקום לשקוע ולקרוס.

Special Pecha Kucha – איתי מאוטנר

הפצ'ה קוצ'ה היא סנסציה תרבותית בין לאומית המפגישה על במה אחת יוצרים משלל תחומים למצגות קצרות ומפעימות. ערבי הפצ'ה מתקיימים בלמעלה מ 1,100 ערים שונות בעולם והפצ'ה בתל אביב הוא הגדול מכולם ומושך אילו קהל של 10,000 איש מדי שנה. איתי מאוטנר, האוצר והמנחה של פצ'ה קוצ'ה תל אביב (ומר תרבות ישראל באופן כללי) הכין גרסת בוטיק קצרה של הערבים המדוברים. לנו יצא לפגוש גרפיקאית ייחודית, מעצב תעשייתי מוכשר במיוחד וצלם עטור פרסים למצגות קצרות ומעוררות השראה. איך יראה האירוע הבוטיקי שלכם? רק איש אחד יכול לענות לכם על השאלה הזאת.

דנה ספקטור ורן שריג – באנג'י אמת

מי הבנאדם שעליו מבוססת דמותו של איצקו בתכנית "רמזור" ואיך משתמשים בכאב אישי ליצירת קומדיה? איזה סוד ענק לאושר מסתתר בכתיבת טור אישי ואיך זה קשור לטקס שצריך לבצע כל שבוע מול הראי? איך מחיים אהבה באמצעות האמת ותשוקה באמצעות משחק עם האמת?

כתיבה, גם כתיבה ברשת ובפייסבוק, היא כלי מדהים להתפתחות אישית. כשדנה ספקטור ורן שריג עולים על הבמה, אנחנו לא יודעים איך זה יסתיים. בהרצאה זוגית על הערך המשחרר והמשמח שיש במילים הם חשפו בפנינו את האמת שיושבת להם כל ערב על הספה מול הטלוויזיה.


את רצף ההרצאות האלו קיבל הקהל בזרימה נהדרת לצד חוויה של מקום נפלא עם ריח של ים ואוכל מהאגדות.

בסופו של יום כזה הצלחנו להעביר את הקהל בחוויה לה יחלנו – תחושה שהדרך עוד ארוכה וכנראה יצוצו בה גם קשיים אבל כעת הם חמושים בכלים וידע לדעת לגבור עליהם ולהצליח למנף את הכישלון להצלחה ואת המכשול למקפצה. כזה הוא ידע, בעל כח גדול למי שלמד להשתמש בו בתבונה.