fbpx

כדורגל- הרבה יותר ממשחק

נדב יעקבי


הרצאות אונליין

תקשורת עיתונות וספרות

ספורט בריאות ותזונה

תרבות

60 דקות

עברית, אנגלית

ללא הגבלה

תיאור ההרצאה

"כדורגל זה לא עניין של חיים או מוות – זה הרבה יותר מזה" (ביל שנקלי, מנג'ר ליברפול לשעבר)

נכון, ברגע הראשון האמירה של שנקלי נשמעת קצת הזויה. כי עם כל הכבוד, כדורגל זה רק משחק. כן, זה ספורט שמגלגל מיליארדים, מעורר אמוציות בקרב מאות מיליונים – אבל הוא רק משחק. העולם היה מתנהל פחות או יותר אותו דבר אם הכדורגל לא היה קיים.

ובכל זאת, יש בכדורגל משהו אחר, שונה מכל ספורט אחר. הוא משפיע על האנשים אחרת מאשר כל משחק אחר. כי כדורגל הוא כמעט תמיד הרבה יותר ממה שמתרחש על המשחק ב-90 הדקות. בעצם, הסיפור הגדול הוא לרוב כל מה שקורה מסביב, ולעיתים מדובר אכן בחיים ומוות.

כך למשל ה"קלאסיקו" בין ברצלונה לריאל מדריד, הוא בעצם חלק מהמאבק של קטאלוניה לעצמאות והשתחררות מספרד. הדרבי של גלאזו בין ריינג'רס לסלטיק הוא קרב דתי, בין הפרוטסטנטים לקתולים. וכאשר בית"ר ירושלים זכתה בתואר הראשון שלה, גביע המדינה ב-1976, היא בעצם בישרה את המהפך הפוליטי שהתרחש שנה לאחר מכן, כאשר הליכוד הבית"רי של מנחם בגין ניצח בבחירות.

וכך סימלה האליפות של הפועל באר שבע בעונה שעברה את צמיחתו המטאורית של כל המטרופולין הדרומי, את מחיקת רגשי הנחיתות ותחושת הקיפוח אל מול תל אביב והמרכז.

נדב יעקבי, השדר הבכיר של משחקי ליגת האלופות בערוץ הספורט, ומשחק המונדיאל בקטאר, מספר במהלך ההרצאה המרתקת על עוצמתו של הכדורגל ברחבי העולם והמשמעויות הפוליטיות, החברתיות והכלכליות שלו – כשהכל שזור בסיפור האישי שלו עצמו.

משפט מנצח

כדורגל הוא כמו החיים מאחר והוא הספורט היחיד שבו גם כשאתה טוב אתה יכול להפסיד וגם כשאתה רע אתה יכול לנצח

המסר העיקרי של ההרצאה

הרצאה מרתקת ומפתיעה, שמביאה את הסיפור של הספורט הפופולרי ביותר בעולם מזווית שונה ותעניין גם את מי שכדורגל הוא לא כוס התה שלו.

כמה מילים על המרצה

נדב יעקבי, שדר טלוויזיה, עיתונאי וסופר.

שדר ופרשן כדורגל בכיר בערוץ הספורט מאז תחילתו ב-1991. נדב שידר את כל המשחקים הגדולים של ליגת האלופות, כולל את כל 8 משחקי הגמר האחרונים, משחקי נבחרת ישראל ואת גמר המונדיאל בקטאר 2022 אשר כלל את הזכייה של נבחרת ארגנטינה ולאו מסי בגביע העולם.

יעקבי כתב מספר ספרים, בין היתר את ספרו האישי "לא היה כדבר הזה". הוא כותב קבוע בעיתון "ישראל היום" ונחשב לאחד המומחים הגדולים בארץ בכל הקשור לכדורגל עולמי.

במסגרת עבודתו, דיווח ושידר נדב מאז 1984 מעשרות אירועי ספורט בכל העולם, כולל המונדיאל, אליפות אירופה בכדורגל, אליפות דרום אמריקה וליגת האלופות.

מתמחה בהקשרים הפוליטיים, כלכליים, חברתיים והיסטוריים של הכדורגל בארץ ובעולם.

מרצה מבוקש לחברות הייטק בנקים וארגונים גדולים.

למידע נוסף על נדב יעקבי

    הזמנת הרצאה









    * שדות מסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


    קראתי ויש אישור לתנאים







    גלריית תמונות של נדב יעקבי

    גלריית וידאו של נדב יעקבי