fbpx

ד"ר יועז הנדל

כמה מילים על המרצה

ד"ר יועז הנדל שימש כשר תקשורת בשנים 2019- 2023, חבר הקבינט המדיני ביטחוני וועדת שרים לחקיקה. חבר כנסת ויו"ר מפלגה. הנדל יצא לפסק זמן פוליטי בינואר 2023.

כשר התקשורת הנדל פתח את שוק הסיבים והוביל מהפכה שכיסתה את מרבית מדינת ישראל. הנדל הוביל את תהליך הפרטת דואר ישראל והגדלת התחרות בשוק התקשורת. ישראל בסיום הקדנציה שלו מובילה את העולם בקצב פריסת הסיבים האופטיים (אינטרנט מהיר) ובמחיר.

היום משמש כדירקטור במגזר הפרטי, כותב, אקטיביסט ואיש תקשורת.

לפני הצטרפותו לפוליטיקה הנדל שימש כראש המכון לאסטרטגיה ציונית, פובלציסט.

הוא התגייס לצה"ל והתנדב לשייטת 13, שם שימש בין היתר כמפקד צוות וכמפקד פלוגה. כקצין מילואים בדרגת סגן אלוף לחם הנדל במלחמת לבנון השנייה ובמבצעים האחרונים ברצועת עזה.

הנדל הינו בעל דוקטורט בחוג להיסטוריה מטעם אוניברסיטת תל אביב, כיהן בעבר כראש מערך ההסברה הלאומי בלשכת ראש הממשלה והיה חבר בצוות המשא ומתן עם הפלסטינים בירדן. הוא זכה בפרס איש המופת החברתי מטעם תנועת אומ"ץ, בפרס אביר איכות השלטון ובפרס לספרות צבאית ע"ש מולדובן. בסך הכל פרסם ד"ר הנדל 5 ספרים בניהם גם ספר ילדים. ספרו "בארץ לא זרועה" הפך לרב מכר, וב- 2018 יצא ספרו המשותף עם נשיא המדינה לשעבר ראובן רובי ריבלין "שיחות על תקווה ישראלית".

נקודה של אמונה

מאחורי המסרים שלי נמצאים סבִי וסבותי ששרדו את השואה. אבי שעלה לארץ מרומניה. ההתנחלות הקטנה שבה גדלתי כילד. השירות הצבאי, שחינך אותי לא פחות משהפך אותי ללוחם ולמפקד. הבחירות שלי בקרירה להוביל ולהלחם בשדה הקרב ובמערכה הפוליטית.

ישראל היא תערובת יוצאת דופן של תל אביב הליברלית וירושלים ההיסטורית. תערובת של מדינה יהודית ודמוקרטית שנאבקת על אופייה ועתידה  בעוצמות גדולות. מבחינתי, הסיפור המרתק של ישראל הוא הסביבה שבה אני חי, הקירות והצמחייה שמקיפים אותי. הרגשות. מעגלי הזהות שלי כיהודי, ישראלי וציוני.

שווה להלחם למען כל אלה, כי אין לנו מקום אחר.

משהו אחד שלא יודעים עליי

חובב ריצות ארוכות ושחייה, טכנולגיה, היסטוריון ומילואימניק – לא בהכרח לפי הסדר הזה.
נשוי ואב לארבעה.


תגובות והמלצות

גילה רצבסקי רכזת תרבות – קיבוץ סאסא

"הרצאתו של יועז הנדל מרתקת מהדהדת מעוררת חשיבה. יועז הינו מרצה מוכשר ,מבריק ושנון...." להמלצה המלאה

גלריית תמונות של ד"ר יועז הנדל

גלריית וידאו של ד"ר יועז הנדל

צילום: שי בכר, אלכס קולמויסקי- ידיעות אחרונות, נחמיה גרשוני-איילהו