fbpx

"רוחות מלחמה" – על כדורגל, פוליטיקה ומה שביניהם

נדב יעקבי ואיתי אנגל


הרצאות אונליין

תקשורת עיתונות וספרות

מדיני ובטחוני

תרבות

60 דקות

עברית, אנגלית

ללא הגבלה

תיאור ההרצאה

 

מאז ומעולם היה הכדורגל הספורט הפופולרי ביותר בעולם, ולכן גם בעל ההשפעה הגדולה ביותר על החיים האמיתיים. בהרצאתם המשותפת יספרו איתי אנגל ונדב יעקבי על רודנים כמו בניטו מוסוליני והגנרל פרנקו שהבינו כבר בשנות ה-30 של המאה הקודמת את עוצמתו של המשחק ואת השפעתו על ההמונים.

במהלך ההרצאה יספר איתי אנגל על פגישתו עם ארקאן, ממנהיגי המיליציות הסרביות במלחמת האזרחים ביוגוסלביה, שהיו למעשה ה"אולטראס" של הכוכב האדום בלגרד. נדב יעקבי יסביר את תופעת ברצלונה ואיך הפכה לנושאת הדגל של הקריאה לעצמאות קטאלוניה.

ההרצאה תעסוק גם במונדיאל 1978 אותו ניהלה החונטה הרצחנית של ארגנטינה, בתפקידם של אוהדי אל אהלי במהפכה במצרים שהביאה להפלת משטר מובראק ואפילו בהפגנות של אוהדי סלטיק נגד מדינת ישראל.

יש מדינות בהן הכדורגל מהווה חלק מהדת והאופי הלאומי. איתי ונדב בחרו לספר את ההתרחשויות קטלוניה והתפרקות יוגוסלביה, ההשתלטות בארגנטינה והמהפכה האזרחית במצריים כאשר כל האירועים הללו קשורים קשר הדוק ובלי נפרד מהכדורגל השזור בהתרחשויות אלו.

ההרצאה מלווה בקטעי וידאו רבים ומרתקים, חלקם ממסעותיו של איתי אנגל ברחבי העולם ודיווחיו ממוקדי הסכסוכים המסוכנים ביותר.

 

המסר העיקרי של ההרצאה

יש מקומות בעולם שבהם אי אפשר להבין את המחלוקות הפוליטיות וההיסטוריות מבלי להבין את הכדורגל המקומי ולהפך

כמה מילים על המרצה

נדב יעקבי

יעקבי נולד וגדל בבאר שבע ומילדותו אהד את הקבוצה המקומית הפועל באר שבע. כתב לעיתון מעריב, חדשות ידיעות אחרונות והארץ. והיה סגן עורך "ערים". שימש כראש דסק הספורט העולמי במדור הספורט. היה בעל טור ב"גלובס "וב"העיר". ומשנת 2001 הוא כותב ב"בלייזר". יעקבי משמש כשדרן ופרשן בערוץ הספורט הוא נחשב למומחה מספר אחת בארץ לכדורגל ספרדי ומרבה להרצות בנושא ולהופיע בתקשורת. כמו כן הגיש תוכנית ספורט ברדיו תל אביב. יעקבי גם מרצה בקורס "פוטבולוגיה" של האוניברסיטה הפתוחה ובשנת 2014 מונה למנהלה המקצועי של ספורט פאנל, המכללה לתקשורת ספורט. נדב יעקבי הוא מחברם של הספרים "ברצלונה – הקבוצה הטובה בעולם", ו"ספר המונדיאל", ערך את הביוגרפיות של מסי, רונלדו וניימאר אשר הפכו כולם לרבי מכר.

איתי אנגל

איתי אנגל הינו מבכירי העיתונאים בארץ, כתב התוכנית "עובדה" בערוץ 12 והעיתונאי הישראלי היחיד שדיווח מתוך החזית מול דאע"ש בסוריה ובעירק. עיקר עבודתו ב – 20 השנים אחרונות הוא כיסוי אזורי סכסוך בעולם.

איתי ערך את מגזין חדשות החוץ בגלי צה"ל, עליו זכה ב"פרס מפקד גלי צה"ל". לאחר מס' שנים עבר לסיקור חדשות החוץ של ערוץ 2 ולאחר מכן היה העורך של חדשות החוץ.

בסקירותיו התמקד אנגל בנושאים רבים הקשורים לסכסוכים בינלאומיים וזכה לצל"ש מועדת פרס סוקולוב על עבודתו המתמשכת והראויה בדיווח מבוסניה והרצגובינה והיה לעיתונאי הצעיר ביותר המקבל אותו.

למידע נוסף על נדב יעקבי ואיתי אנגל

    הזמנת הרצאה









    * שדות מסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


    קראתי ויש אישור לתנאים







    גלריית תמונות של נדב יעקבי ואיתי אנגל