תיאור ההרצאה
חוקי המשחק השתנו.
חדשנות מסוג חדש נולדה והיא מתפשטת מהר יותר וחזק יותר מאי פעם. רק חשבו על וואטסאפ, אייפון, או אתגר דליי הקרח. כמו אש בשדה קוצים. מגיפות של טרנדים. טרנדים שיוצרים את ההצלחות העסקיות הגדולות ביותר של זמננו.
כל אחד מאיתנו היה רוצה ליצור רעיון כזה – מוצר חדש, שירות, התנהגות, מסר – ולהפיץ אותו בדיוק כך, כמו אש בשדה קוצים. בין אם מדובר בעובד שכיר השואף לייצר ולהפיץ חדשנות תוך-ארגונית בקרב עמיתיו, בין אם מדובר בארגון המעוניין להפיץ טכנולוגיה חדשנית בקרב עובדיו ובין אם מדובר בסטרטאפ השואף לייצר חדשנות כלפי חוץ, כזו שתופץ בקרב לקוחותיהם או בקרב ארגונים אחרים. במילים אחרות – כולנו היינו רוצים להפיץ את הבשורה וליצור חדשנות ויראלית, או "טרנד".
מדוע סוגי חדשנות והמצאות מסוימים הופכים לפופולריים וטרנדיים בעוד אחרים נכשלים? מהם המאפיינים שיכולים ליצור חדשנות ויראלית? אילו גורמים משפיעים על אימוץ חברתי של חדשנות כזו? האם קיימים אנשים מיוחדים, או קבוצות מיוחדות של אנשים, ארגונים וקהילות, שמשפיעים על הצלחה של חדשנות מסוימת יותר מאחרות?
את ההרצאה ניתן לקבל גם כסדנה בת 3-4 שעות, או סדנת עבודה בת יום שלם (עד 8 שעות). הסדנה תכלול התנסות מעשית, היקף ועומק ההתנסות תלוי בזמן שיוקצה לסדנה.