תיאור ההרצאה
מנהלים ועובדים רבים נמצאים תדיר במצבים בהם נדרשת חשיבה שונה, ייחודית, בלתי קונבנציונאלית. נקודת המוצא היא כי איננו יכולים למנוע הפתעות, טעויות ומצבי לחץ באופן מוחלט. הרצאה זו מטרתה לבחון כיצד להמיר טעות להזדמנות עסקית, כיצד לגשת לפתרון בעיה במספר אפשרויות רב יותר וכיצד לתת לגיטימציה ללקיחת סיכונים והתנסויות כתנאי הכרחי לחדשנות ויזמות בניהול ופיתוח מוצר.
מבין נושאי ההרצאה:
- יצירתיות לסוגיה: יצירתיות ראשונית מול יצירתיות משנית
- אבחון יצירתיות – סיווגים חדשים בפתרון בעיות
- מלכודות חשיבה ודפוסי פתרון בעיות: חידוש מול שחזור
- חשיבה ריאקטיבית מול חשיבה פרואקטיבית: פיתוח חשיבה יזמית אינטראקטיבית
- תרבות פתרון בעיות: האם אתה מגדיר או פותר? ( תפיסה הגדרתית/ תפיסה פתרונית)
- אסטרטגיית הפרובוקציה: פתירת בעיות קונפליקטים על פי הגיון האבסורד תוך חשיבת WIN/WIN
- מה בין יצירתיות בעסקים, פרובוקציה והומור?
- אסטרטגיית הביסוסיאציה בפיתוח רעיוני ( משתני לקוח מול משתני חברה)
- אסטרטגיית ה PLACEMENT
- מלכוד האינטלקט Intelligence Trap
- טעות כהזדמנות- ערך הטעות באסטרטגיות חשיבה מנצחות